Clubs

Het doel van de club is samenkomen rondom Gods Woord , als jongeren onderling gezellig samenzijn, ontspannen bezig zijn  door spel of andere creativiteit.

Voor wie en waneer is het?
Voor jongeren vanaf 8 jaar. Binnen het clubseizoen worden er de volgende clubs gehouden:

8 – 9 jaar1x in de 2 wekendonderdag 15.30 – 16.30 uur
10 – 11 jaar1x in de 2 wekendonderdag 15.30 – 16.30 uur
12 jaarelke weekvrijdag 19.30 – 21.00 uur
13 jaarelke weekvrijdag 19.30 – 21.00 uur
14 jaar en ouder1x in de 2 wekenvrijdag 19.30 – 21.00 uur

Aan het begin van het seizoen wordt in het kerkblad vermeld door wie de clubs worden geleid.

Invulling van het clubuur
Een clubuur wordt begonnen met gebed. Daarna wordt er aan de hand van de tijdschriften Bouwsteen(t/m12jaar) en Spirit(13 jaar e.o.) een bijbelgedeelte uitgewerkt. Uit deze bladen komen in verschillende actuele thema’s  onderwerpen uit de bijbel aan de orde. Vervolgens wordt het clubuur op een creatieve manier ingevuld, b.v. knutselen, kwis, spel of andere inbreng van leiding of clubleden.

Activiteiten

bulletHet clubseizoen begint met een startweekend. Zaterdags wordt er een activiteit georganiseerd, b.v. een speurtocht of kanovaren. Met zondags een preekbespreking na de kerkdienst.
bulletEens per twee jaar wordt er een kamp georganiseerd in samenwerking met de gereformeerde clubs, voor jongeren van 12 jaar en ouder.
bulletIn januari wordt er een bloemenactie gehouden, de opbrengst is voor het jeugdwerk.
bulletElke club gaat per seizoen een avond iets anders organiseren, chinezen, bowlen of iets dergelijks.
bulletIn de voorjaarsvakantie gaan de vrijdagavondclubs zwemmen of schaatsen.
bulletHet winterseizoen wordt afgesloten met een kerkdienst met speciale aandacht voor de jongeren, hierbij worden jongeren gevraagd mee te helpen met bijvoorbeeld de schriftlezing of het collecteren. Deze dienst wordt afgesloten met een preekbespreking.

Contactpersoon: Ingrid Schooten 06-53432838